Окремі медичні послуги та лікарські засоби мають надаватися пацієнтам безкоштовно. Це гарантує держава в рамках Програми медичних гарантій.
У Національній службі здоров’я України відмічають, що війна не є причиною, по якій з пацієнта можуть вимагати гроші за надані послуги або ліки. Тому якщо ви переконались, що ваші права порушують або вимагають гроші за послуги, які мають бути безкоштовними, зверніться з офіційною скаргою.
Алгоритм подання скарги такий:
Якщо відмовляє лікар, напишіть скаргу до головного лікаря (медичного директора) закладу про неправомірні дії медика;
Якщо відмовляють на рівні керівництва лікарні, напишіть скаргу до Департаменту охорони здоров’я в вашому місті або регіоні. Або до власника медзакладу – відповідного органу місцевої влади. Зазвичай, у назві лікарні зазначено, хто є власник;
Якщо не вдається вирішити проблему на місцевому рівні, подайте скаргу в НСЗУ: через контакт-центр або на поштову адресу місто Київ, проспект Степана Бандери, 19, індекс 04073, або на електронну адресу [email protected].