Бензин А-95: експертів вразили результати перевірки в українських мережах АЗС

Бензин А-95: експерти вразили результати перевірки в українських мережах АЗС.

Бензин А-95: експерти вразили результати перевірки в українських мережах АЗС. Фото: freepik.com

Події
05 лютого 13:32

Інститут споживчих експертиз провів перевірку найпопулярнішого бензину А-95 на автозаправках у різних містах України та різних мережах. Результати виявилися вражаючими. Виявилося, що незважаючи на підвищення цін, якість цього пального кардинально покращала.

Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу. "Такого експерти ще не бачили ніколи за роки проведення досліджень – лише дві мережі із 16 перевірених мали порушення якості", - кажуть в Інституті споживчих експертиз.

Останні оперативні новини Харкова у нашому Telegram-каналі. Підписуйтесь, щоб бути в курсі найважливішої інформації

Що спричинило таке різке поліпшення і як довго збережеться такий стан справ – експерти прогнозувати не беруться. Хоча припускають, що розмір маржі настільки великий, що немає сенсу "лити бодягу", або правоохоронці прикрили кілька великих виробників фальсифікованого пального. Як би там не було, факт в наявності – фальсифікат практично зник з ринку.

Перевірка зразків «дев’яносто п’ятого» відбулася в найбільших всеукраїнських мережах (WOG, UKRNAFTA, ОККО, AMIC, MARSHALL, MOTTO, БРСМ-Нафта), а також у серйозних регіональних гравців (потужна столична мережа KLO, мережа АЗС на південному сході України PARALLEL, чисельна мережа у Дніпрі та Дніпропетровській області VOSTOKGAZ, ФАКТОР, харківська SVR, полтавська BVS, одеська VST). Експерти завітали також і на невеликі мережі, які оперують також в райцентрах і невеликих містах (СВОЇ, ЄВРО 5 (Запоріжжя)).

Експерти традиційно розділили результати, отримані в лабораторії, на зони – "зелену", "синю" та "червону". У першу потрапили мережі, результати яких відповідали нормативам Євро-5, "синю" – зразки без порушень, але "без запасу міцності", тобто на межі дозволених значень. І, нарешті, "червона" – мережі, паливо на яких не відповідало нормативам профільного Держстандарту. Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.

Зелена зона

Чи не вперше за історію досліджень "зелена" зона лідерів виявилася в рази більшою, ніж аутсайдерів.

"Великі приватні мережі (WOG, AMIC, ОККО, KLO) прогнозовано підтвердили свій статус лідерів ринку, на яких практично виключена поява не якісного бензину. Разом з тим, державна UKRNAFTAне скидає оберти, і швидко закріпляється на ринку в якості лідера, посилюючи конкуренцію на паливному Олімпі. У компанії PARALLEL теж великі амбіції, мережа активно просувається в статус всеукраїнської. Регіональні гравці, такі як VOSTOKGAZ та SVR тримають репутацію не зважаючи на складні умови роботи в неспокійних районах бойових дій. Також вперше в передову групу потрапила мережа MARSHALL, вірогідно, провівши серйозну роботу над контролем якості", - проаналізували експерти.

Показники бензинів усіх членів зеленої зони перевищували вимоги ДСТУ. Експерти почали з вимірів октанового числа, значення якого має бути 95 одиниць та вище. Найбільше значення зафіксовано у "дев'яносто п'ятого", придбаного в мережі WOG, бензин у цій мережі майже 96-й (95,8 од.). Відмінні результати також у AMIC та KLO (по 95,7 од.). За таких показників октанового числа двигун працює рівно і віддає повну потужність, а витрата палива менша. Інші учасники теж мають запас по октану в районі 0,5 одиниці. Це дуже гідні результати.

Далі поміряли вміст сірки – найбільш шкідливої для двигуна та екології речовини. Чим більше її в пальному, тим менше буде ресурс двигуна, тим швидше вийде з ладу паливна система. Також це важливо з погляду екології, адже оксид сірки, який викидається з вихлопом авто, отруює повітря на вулицях. 10 мг/кг – максимум, який допускає норматив Євро 5. Майже відсутня шкідлива сірка у зразках (WOG та UKRNAFTA) – 4 та 5 мг/кг відповідно. Майже вдвічі нижче за норматив виявилося у KLO і AMIC – всього 6 мг/кг.

Що стосується вмісту ароматичних вуглеводнів, то у всіх учасників цієї групи значення в межах норми, найменша кількість у UKRNAFTA та VOSTOKGAZ – лише трохи більше 25%, при вимогі не більше 35.

І, нарешті, перевірили "вбивцю" каталізаторів – вміст бензолу. Ця токсична речовина в бензині повинна бути як мінімум, оскільки збільшення її кількості може зменшити ресурс двигуна до десяти разів. Найбільш чистий бензин у AMIC та PARALLEL (0,64% при нормі не вище 1%). Висновок експертів – усе вищезгадане пальне потрапило до резервуарів АЗС у такому ж стані, в якому його випустили із заводів.

Бензин А-95: експертів вразили результати перевірки в українських мережах АЗС фото 1Бензин А-95: експертів вразили результати перевірки в українських мережах АЗС фото 1

Синя зона

До "синьої" зони потрапили всеукраїнська мережа MOTTO, а також регіональні ФАКТОРИ, VST, СВОЇ та BVS. Бензини А-95 на цих заправках відповідали нормативам ДСТУ, але з показниками, які впритул наблизилися до граничних норм. Примітно, що майже всі ці мережі в минулих дослідженнях були в "червоній" зоні порушників, проте ситуація кардинально змінилася, що є гарною новиною для автомобілістів.

Бензин А-95: експертів вразили результати перевірки в українських мережах АЗС фото 2 1Бензин А-95: експертів вразили результати перевірки в українських мережах АЗС фото 2

Червона зона

У "червоній" зоні порушників лише дві мережі. Це велика мережа БРСМ-Нафта та локальна запорізька сітка ЄВРО 5. Причому у БРСМ-Нафти зафіксовано величезний прогрес – порушення лише у вмісті сірки, до того ж не "смертельне" - всього 11 мг/кг за норми не вище 10-ти. А ось у їхніх колег із мережі ЄВРО 5 порушення набагато серйозніші. Тут і сірки більше вдвічі від норми, і отруйного бензолу "уклали" втричі більше.

Бензин А-95: експертів вразили результати перевірки в українських мережах АЗС фото 3 2Бензин А-95: експертів вразили результати перевірки в українських мережах АЗС фото 3

"Чи стане якість "дев'яносто п'ятого" стабільно гарною, чи це не більше ніж "перегрупування" фальсифікаторів? Директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чорнобривець впевнений, що втрачати пильність не варто, адже бодяга як швидко пішла, так і миттєво може повернутися", - кажуть експерти.

Коментар компанії EURO 5

Після публікації матеріалу, редакція Vgorode отримала коментар від компанії EURO 5.

"Наголошуємо, що інформація, наведена у дослідженні Інституту споживчих експертиз, дані якого поширюються ЗМІ, не відповідає дійсності. Зокрема, у цьому дослідженні не зазначено:

  • який вид палива досліджувався (у нашій мережі два види бензину: 95 євро та 95 (E20),
  • з якою АЗС було взято зразок,
  • дата та час відбору проб,
  • яка лабораторія проводила дослідження та чи має вона відповідну ліцензію.

Компанія EURO 5 здійснює постійний контроль якості палива. Ми відбираємо зразки з кожної партії та відправляємо їх на дослідження. Тому впевнені у високій якості нашого пального, – зазначає директор компанії EURO 5 Олександр Саржан. – За потреби можемо надати результати досліджень від незалежних сертифікованих лабораторій, що підтверджують високу якість пального нашої мережі”.

Крім того, в "EURO 5" кажуть, що компанія звернулася до Інституту споживчих експертиз з вимогою зняти згадане дослідження з їхнього сайту. Також компанія готує позов до суду про захист честі, гідності та ділової репутації та вимагатиме відшкодування завданих збитків. Поки що матеріал все ще розміщений на сайті ІСЕ.

Будьте в курсі останніх новин – підписуйтесь на наші сторінки в:

Також у нас є чат "Дніпро, підвези", де ви можете знайти собі попутників.

Це чат - пиши та читай 👇
Ого! ти доскролив до нашого чатбота 😏
Тепер у тебе є можливість налаштувати його під себе і дізнаватися важливий контент першим, щоб розповідати друзям
Тільки пошта, тільки хардкор 🤘
Ми в соцмережах