Отримай відповідь: як отримати свідоцтво про смерть громадянина України за кордоном - фото: gettyimages.com/ KatarzynaBialasiewicz
Як діяти, якщо ваш родич чи знайомий — громадянин України — помер за межами держави? Які документи потрібні, хто має право на оформлення свідоцтва про смерть, куди звертатися та де отримати юридичну підтримку — розповіли Vgorode юристи Координаційного центру з надання правничої допомоги.
Якщо українець помер за кордоном, звернутися до відповідних органів можуть:
Усі вони можуть подати документи до консульської установи України, яка діє в тій державі, де сталася подія.
Український консул проводить офіційну реєстрацію смерті у відповідному консульстві. Це можна зробити за одним з таких місць:
Для цього потрібен пакет документів, які засвідчують факт смерті.
Для реєстрації смерті за кордоном потрібно подати:
Усі документи долучаються до актового запису про смерть. Після цього видається свідоцтво про смерть.
Отримати документ можуть лише близькі родичі померлого. Якщо вони не можуть забрати свідоцтво особисто, його надсилають до Міністерства закордонних справ України. МЗС передає його безпосередньо родичам в Україні.
У випадках, коли у померлого за кордоном залишилися неповнолітні діти без нагляду, консул зобов’язаний одразу повідомити про це Міністерство закордонних справ. Це необхідно для вжиття відповідних заходів з боку держави.
Консульська установа зобов’язана передати документи померлого до відповідних органів України:
Кожен громадянин України має право на безоплатну первинну правову допомогу. Система надання безоплатної правничої допомоги (БПД) надає консультації з юридичних питань, зокрема — щодо процедури реєстрації смерті за кордоном.
Крім того, певні категорії осіб мають право на повноцінний супровід у суді за державний кошт:
Звернутися по правову допомогу можна у будні з 8:00 до 18:00 за Київським часом:
Будьте в курсі останніх новин – підписуйтесь на наші сторінки в:
Також у нас є чат "Дніпро, підвези", де ви можете знайти собі попутників.